Review: Clearasil Ultra Lotion

Mijn Dr. van der Hoog tonic was op dus besloot ik een nieuwe tonic te kopen. Ik wou wel eens de Clearasil Ultra Lotion uitproberen. Ik had er eigenlijk nog nooit iets over gelezen, dus wist ook niet wat ik moest verwachten.

Clearasil belooft puistjes te verwijderen, te voorkomen en je een egalere huid te geven. Sounds good, maar werkt het ook echt?

Ik breng een tonic altijd aan met een watje. Het is een blauw-kleurige tonic en ruikt heel apart. Wel fris maar het is geen geur die ik bepaald lekker of afschuwelijk vind. De verpakking is handig in gebruik. Je kan het makkelijk op je watje krijgen en is ook hygiënisch. De vormgeving van de verpakking had ik liever anders gezien, maar dat is een kwestie van smaak.

De werking van de tonic is goed, niet verbazingwekkend maar ook niet vreselijk. Ik gebruik de tonic nu zo’n 2 à 3 weken. De tonic verwijdert inderdaad een aantal onzuiverheden. Niet allemaal, maar mijn huid is zeker rustiger met minder onzuiverheden. De tonic heel fris aan op mijn huid. Je huid voelt echt schoon en weer fris aan. Ook is mijn huid voor 3 à 4 uur veel minder vettig.

Als je een erg gevoelige huid hebt is deze tonic niet aan te raden. Zelf heb ik niet bepaald een gevoelige huid, maar ik merk zelfs dat deze tonic erg agressief is. Vooral rondom mijn ogen is dit duidelijk te merken. Ik gebruik mijn tonic nooit op mijn ogen o.i.d. maar als ik de huid iets boven mijn wang schoonmaak, gaan mijn ogen afschuwelijk veel prikken (iets wat ik nooit met mijn Dr. van der Hoog tonic had).

Deze tonic is voor €7,99 te koop bij o.a. de Etos.

– Sanne

Geef een reactie

