Personal update

Op dit moment zit ik waarschijnlijk in de klas. Ik heb gisteren mijn rooster opgehaald en kennisgemaakt met mijn ‘nieuwe’ klas. Dit jaar hebben wij een mentorklas van 17 leerlingen waarvan maar 4 jongens! Gelukkig zit je bij heel veel vakken met andere mensen dus dat is wel leuk.

Ik ga nu naar 4 tweetalig VWO. Ik heb dit jaar dus een profiel. Ik heb gekozen voor EM (Economie en Maatschappij) met de vakken aardrijkskunde en maatschappijwetenschappen. Ook heb ik Duits gekozen maar dat meer een kwestie van kiezen tussen Duits en Frans. De N-profielen spraken mij niet heel erg aan, aangezien ik een hekel heb aan natuurkunde en scheikunde. Wel jammer vond ik dat ik geen biologie meer had, dat vond ik altijd interessant.

Vandaag hebben we een introductiemiddag waar we ‘kennis gaan maken’ met de andere leerlingen uit VWO 4. Tweetalig heeft altijd apart gezeten en nu met de profielen kom je ook in de klassen van normaal VWO. Ook zijn er een aantal mensen die zijn blijven zitten, dus tijd om te socializen.

Voor mijn gevoel belooft dit een pittig jaar te worden. SE-weken, nieuwe vakken etc. Maar het zal ook een jaar worden vol leuke excursies en leuke momenten met vriendinnen!

Geef een reactie

